sweet memori

create your own banner at mybannermaker.com!

enjoy this song....

Love letter :)

Sunday, May 15, 2016

ikhlaskan hati ini

Assalamualaikum...
ahlan wasahlan....

tiba2 rse nk aktif balik blog ne... huhuu

pe entry ari ne... tngok bwh ne.. haha

sayang......
aku kau lupa...
aku kau luka....
tanpa kau sedar........

eehhhhh lagu 2... hehehe... tk de kne mngena kot...

mcm mne nk ikhlas memaafkan orng yg mnyakiti kita....
mungkin hati kata maaf tp...
bila melihat gmbr orng 2 msh rasa sakit yg ada dlu...
mungkin kerana luka yg diberika terlalu dalam....
sampi sukar untuk melupakan....
adakah bila maaf secara ikhlas smue kepahitan itu dilupakan...
bgaimana pulak maaf diberikan... kepahitan smue kngan diingtkan sbgai pengajaran....
mengatakan maaf adalah sesuatu yg mudah....
memaafkan secara ikhlas hingga melupakan sgalanya adalah sukar dilakukan....
namun itu lah yg perlu dilakukan...

Memaafkan orng lain itu dpt melegakan hati sndiri....
penyakit hati smue ne... hehehe...

siapa tk pernah sakit hati...
andai hati dihiris berkali2....
kesannya diberikan lama untuk sembuh....

pesanan untuk diri dan yg lain....
maafkan lah mereka andai diri terluka karana mereka....
Allah pertemukan kita semua msti ada sbbnye...
Allah sebaik2 perancangan...
Allah yg maha mnyetahui sglenya...
Allah syg kita dr terus mngenali orng2 yg bukan yg terbaik untuk kita....
Allah mnberi kita perluang untuk berubah....
mnberikan kita perluang untuk lebih mndekatinya...
Allah memberikan kita peluang untuk lebih syg padaNYA dr sygkn manusia....

CINTA ALLAH ITU KEKAL ABADI....
CINTA ALLAH BAWA KE SYURGA....

memaafkan itu lebih baik....
tenangkan hati dgn dekatkan diri pada Allah...

astagfirullah alazim....
bertaubatlah slagi masih bernyawa....

ya Allah....
dosa hambamu ini masih bnyk...
bersihkan lah hati yg penuh bintik2 hitam ini ya Allah...
tutupkan lah aib ku ya Allah...
kisah silam yg dlu sungguh memberikan pengajaran kpd hambamu ini...
berikan kesempatan untuk terus mngenalimu ya Allah dgn dlam..
mncintaimu ya Allah lebih dr sgalanya....
hanya kepada aku dtg.. dan kepadamu jua aku dikembalikan....
subahanaAllah....
ampunkan dosa2 ku dosa kedua ibubapa ku, dosa keluargaku, dosa guru2 ku, dosa rakan2 ku, dosa smue umat islam yg masih hidup atau yg telah meniggal dunia...
aamiin...

Kalah dalam menang....

Ya Allah, 
Ya Rahim
Siapa lebih berkuasa?
Ya Allah, Ya Rahim
Kau, aku atau Dia?
Renungkan

eehhhh lagu lagi... hehe.... 

terima kasih yg membaca ( ade ke yg baca)

assalamualaikum... 
ma'a as-salamatt.... shukran....
tusbih 'ala al-khayr... :)


Tuesday, May 10, 2016

Bila berjauhan

Assalamualaikum....
coretan dikala jauh... sudah lme tk taip kat blog ne...

11.5.2012-
11.5.2013-
11.5.2014-
11.5.2015-
11.5.2016.....

Tarikh ape ne ? tarikh yg sngt mberikan kesan besar dlm kehidupan dini... Esok adalah tarikhnye dan genap lah 4 thn pemergian Arwah ibu yg tersyg... mulakan teringt pd mlm kejadian... esoknye berkejar ke hsptl... mngiringi jenazah... drive krte smbil air mata mngalir dr hospital hingga ke kampung..... 

Di saat dia sakit dh tk sedarkan diri... dlm hati hnya mampu berkata... bangun lah mak... angah rindu mak... PLEASE WAKE UP... hanya hati berbicara ketika itu tiada siapa yg th.. tp hnya mampu berdoa jika Allah mahu mngambil nyawa ibu ku ambil lah pada hari jumaat... hari yg mulia... ternyata doa kami smue dimakbulkan... subuh pada hari jumaat itu pd panggilan dr babah mngatakan ibuku sudah tiada... mahu rebah dikala mndgr... teriakan dlm hati hanya Allah yg th... teringatkan snyuman terakhirnya ketika masih dlm tk sedar... mlm sblm arwah meniggal dini hnya bisik mngucap tepi telingga arwah... snyuman yg diberikan ketika itu sngt mngembirakan hati apabila pulang ke rumah... smue adk brdk tidak sihat ketika itu.. ikutkan hati mmg nk duduk di hsptl.. tapi pe kan daya.. perancangan Allah yg terbaik... tidak diri ini sedar itu yg terakhr mak bg snyuman... masih terasa kehadirannye.. masih merasai pelukannya... masih merasai gelak tawanya... masih terbayang2 kemarahanya... ketegasannye... tempat dikala dipinjamkan bahu untuk mngadu, menagis dan bermanja... 

Rasa mcm baru lg trbyang ketika arwah mak dimasukan ke liang lahad... bertapa rebahkan ketika itu... dlm hati mahu saja lari ke sne untuk memeluknya buat kali terakhir... tk dpt tatap dah wjahnya... hnya kenangan di tinggalkan... tp kamu smue tabah didepan smue orng... dlm hati rebah... redha hanya itu yg mampu... Allah maha berkuasa... Allah lebih sygkan arwah mak.... 

Perkara yg paling ditakuti Anak2 adlah melihat ibu dan bapanya meniggal dunia... sbb tk de spe dpt ganti tempat mereka... tk de yg sama dah jika kehilanganya... 

skrng dini sngt jauh dngn family.... kerinduan mnbuak2... hnya Allah yg tahu... ya Allah kautkan hati ini andai diri ini rebah, andai diri ini rasa susah, andai diri ini sedih....

ya Allah sampikan rinduku kepada arwah ibuku di dalam stiap doa yg hambumu ini doakan hari2... hadirkan lah kehadirannya dikala ku amat memerlukanya di dalam mimpi... hanya itu yg mampu ku harapakn.... moga mak sntiasa dlm dikalangan orng2 yg beriman... lapangkan lah kubur ibu yg Allah... terangilah kubunya ya Allah.... jauhkan ibuku dri seksa api neraka dan kubur... ampuankan lah dosa2 ibuku ya Allah.... 


AL-FATIHAH UNTUK IBUKU ARWAH NURIL HIDA BINTI AHMAD MAHIR AFANDI...

andai dapat ku undur masa... hendak ku ubah smuenya mnjadi lebih indah untuk disimpan dlm kenangan.... andai dapat ku undur masa akan ku berikan yg lebih baik untuk dirimu....

hargailah smentara mereka masih hidup... 

......................HAMBAMU INI RINDU YA ALLAH.......... :')

Friday, December 11, 2015

End of the year

Assalamualaikum.....

kembali mncoretkan kembali kisah2 snpjng thun ne.....
lme tk update sbb bzy sngt....

cabaran besar thn ne... pelbagai duagaan tnpa diduga...
menharapkan pelangi muncul apabila hujan sntiase membasahi bumi...

dunia baru bermula hujung tahun ini...
dunia berkerja di kuala lumpur...
hanya mengarapkan pengalam yg dicari ini akan memberi makna mse akan dtg...
brjauhan dgn keluarga...

hrap2 dpt lah smbung pljrn lg ke peringkt seteruanya...
hanya mampu merancang... Allah yg tentukan... jgn slhkan takdir...
belum msenye lg... Allah th pe yg terbaik untuk hambanye,..

reda...
berserah...
doa....
tawakal....

setiap pe yg berlaku pasti ade hikmahnye....

luka di hati pon smakin pulih... #sydhmaafkanawk

hidup lah dgn aman... mengambil sbgai pengajaran... jadi yg lebih untk mse akan dtg....

rezeki Allah dh tetapkan... kne usha.... so still strong and keep believe what Allah plan for us...

assalamualaikum.... kalau rajin update lg....

Monday, September 22, 2014

sabarlah wahai hati

Assalamualaikum....
Lme tk post pape cerita....
Sem ne mmg bzy sngt2....skrng dah nak final.... Sem ne bnyk dugaan
Mcm2 harus ditempuhi.... Bnyk gak tagam manusia yg harus ditempuhi... Banyak kne sbar dgn pe yg brlaku... Bnyk sakit hati tp redo lah ujian yg Allah berikan sbb pe yg berlaku smue dah diatur... Sbar lah slagi boleh dri ini sbar.... Nagis lah jika diri ini tidak snggup bertahan... Itu lbh melegakab dri... Menagis mengadu dgn Allah.... Allah maha mndengar... Tk mampu untk mmbalas pe yg org buat... Hanya Allah yg dpt mbalasnye setimpal dgn apa yg mereka lakukan... Sama ada Allah bg cash didunia atau alam slpas meninggal... Dini ingin memohon maaf kepada smue kwn2 kelas jika selama ini dini ade mnyakiti hati korng, menyusahkan hidup korng, terkasar bhasa dgn korng n mcam2 lg... Halalkan ape yg dini prnh terambil dr korng smue... Terima ksh sbb jd kwn dini slme 3 thn ne... Gd luck smue final ne.... Wat yg terbaik... InsyaAllah Allah bg yg terbaik.... Aamiin....

Friday, March 14, 2014

today is last class in part 5...

Assalamualaikum.....
waaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh hbs dah sem 5.... minggu dpn final.... hope to be ok..... hehehe...
so what have i done in this sem.... so buzyyyyyyyyyyyyyyy


this poster i do it only in one night at MCD spen 24 hour with all my classmate for belhell.... empire of Alex....http://bel313-empireofalex.blogspot.com/
this is our blog..... 


this poster i make for marketing in 1 month to edit all of it..... usha tk sia2... mdam puji poster kteorng.... hehehhe

for the video.... bnyk btol dugaannye.... dah siap lpas 2 tk jd kne wat baru.... n better then the previous video.... thanks to all group members.....

video

a lot of poster n work to do... ne iklan hacks... hahaha warisan turun-temurun

dini mntk maaf untk smue dak2 kelas n lcture.... maaf lah spnjang kita bljr de yg terkasar bhasa or pape je... sorry sngt2.. dini doakan smue berjaya dlm final... amin.... hope tk de pape yg sangkut... next sem will be final sem.....hrap dpt wat yg terbaik... insyaAllah.... aminnn